Zoekwoorden onderzoek
Daag ons uit!
Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?
[caldera_form id=”CF5d486ecbe566d”]
Zoekwoordenonderzoek
Zoekmachine-optimalisatie (SEO) draait allereerst om content: de teksten op uw website. Uw site zal nooit bovenaan in de zoekmachines verschijnen als u geen relevante informatie geeft over bijvoorbeeld uw producten of diensten. Alleen hoe weet u welke zoektermen uw potentiële klanten gebruiken om u te vinden? Zoekwoordenonderzoek is dé manier om te achterhalen hoe uw doelgroep online naar uw services of producten zoekt. Mannen Werk helpt u graag op gang met uw SEO- en contentstrategie door een professionele zoekwoordanalyse voor u uit te voeren.
De voordelen van zoekwoordenonderzoek
- Inzicht in de zoekwoorden die potentiële klanten gebruiken om u te vinden
- Wij onderzoeken welke zoektermen het interessantst zijn voor SEO-doeleinden
- De bevindingen van onze professionele analyse ontvangt u in een SEO-adviesrapport
- U kunt uw contentstrategie optimaliseren aan de hand van onze adviezen
Zoekwoorden analyse
Google Ads
Google Shopping
SEO specialist
Maak gebruik van onze kennis
Wij weten alles over zoekwoordenonderzoek
Wat houdt keyword analyse in?
van zoekmachine-optimalisatie (SEO) is zoekwoordenonderzoek. Dit wordt ook wel zoektermenonderzoek of keyword analyse genoemd. Wat u simpel gezegd wilt weten, is welke woordcombinaties mensen intikken in zoekmachines zoals Google wanneer zij geïnteresseerd zijn in producten of diensten zoals die van u. Oftewel: de zoektermen van uw potentiële klanten.
Waarom is dit belangrijk om te achterhalen? Misschien staat uw website op dit moment wel vol met vaktermen die uw klant helemaal niet kent. Uw producten of services kunnen dan nog zo fantastisch zijn, als deze niet worden gevonden, loopt u veel relevant verkeer mis. Natuurlijk blijft de kennis die u over uw branche en uw klanten heeft ook tijdens zoekwoordonderzoek essentieel. Daarom werken wij graag met u samen om tot het beste resultaat te komen.
Van contentstrategie tot SEO-inspanningen
Welke stappen volgen er nadat het zoektermenonderzoek is voltooid? Nu u weet welke woorden uw potentiële klanten intikken in Google, kunt u zorgen dat u pagina’s aanmaakt die zich concentreren op deze termen en hun varianten. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat u het zoekwoordenonderzoek gebruikt om daarna uw website vol houterige teksten te zetten die alleen maar makkelijk leesbaar zijn voor zoekmachines. Belangrijk is dat uw content relevant is voor uw potentiële klanten. Wanneer dat niet het geval is, komen zij misschien wel op uw website terecht, maar zijn zij ook snel weer verdwenen. Zodra u weet welke zoektermen worden gebruikt, kunt u hier niet alleen uw contentstrategie maar ook uw SEO-inspanningen (zoals linkbuilding) op aanpassen.
Waarom uw zoekwoordonderzoek uitbesteden aan Mannen Werk?
- Een open en eerlijke aanpak
- Ruim 12 jaar ervaring in online marketing
- Een marketingplan op maat gemaakt voor uw bedrijf
- Wij zijn pas tevreden als u dat bent
Meer weten over SEA?
Neem contact op met Robert van Opmeer
Blog
Gerelateerde berichten
Nieuwe look in Google Search
Zoals Google zelf aan geeft in hun blog, is het doel van Google om de mensen snel en makkelijk van de juiste informatie te voorzien. De laatste jaren is er veel veranderd in de resultaten - van het zoeken, van afbeeldingen, locaties en videos, naar 3D en Augmented...
Welkom in 2020: De eerste Google Search core update
We zijn pas een aantal weken in het nieuwe jaar en de eerste grote core update van Google is alweer uitgerold. Door ons onderzoek bij verschillende grote SEO-bedrijven en blogs wereldwijd, zijn wij erachter gekomen dat dit een belangrijke update is waarbij veel...
Veel schommelingen in de zoekresultaten in Google
De afgelopen weken zijn er erg veel schommelingen geconstateerd in de zoekresultaten van Google. Na wat onderzoek gedaan te hebben zijn we erachter gekomen dat dit sinds vrijdag 15 november het geval is en dat er op internet veel vragen over zijn. Op de vraag of er...
11 nieuwe ontwikkelingen op een rij
Op 16 mei 2019 was het weer zo ver: Google Marketing Live. Op dit jaarlijkse event onthulde Google wederom van welke nieuwe producten en functies we dit jaar gebruik kunnen maken. Voor degenen die het GML event hebben gemist – en niet genoeg tijd hebben om 3 uur terug...
Google Analytics lanceert nieuwe beta’s
De customer journey is in de loop van de tijd steeds complexer geworden. Gebruikers switchen veel heen en weer tussen desktop en mobiel en verschillende kanalen voordat zij een aankoopbeslissing maken. Voor marketeers de uitdaging om een zo compleet mogelijk beeld...
4 SEO tips voor de optimalisatie van je video’s
Mijn collega Ilse heeft twee weken geleden een blog geschreven over adverteren op YouTube. YouTube is één van de grootste zoekmachines ter wereld. 8,7 miljoen Nederlanders maken gebruik van YouTube waarvan 2,4 miljoen Nederlanders het platform dagelijks gebruiken....
Durf jij ons uit te dagen voor een nieuw project
Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?
Specialismes
Online strategie
Kantoor
020 21 57 020
- info@mannen-werk.nl