Zoekwoorden onderzoek

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Zoekwoordenonderzoek

Zoekmachine-optimalisatie (SEO) draait allereerst om content: de teksten op uw website. Uw site zal nooit bovenaan in de zoekmachines verschijnen als u geen relevante informatie geeft over bijvoorbeeld uw producten of diensten. Alleen hoe weet u welke zoektermen uw potentiële klanten gebruiken om u te vinden? Zoekwoordenonderzoek is dé manier om te achterhalen hoe uw doelgroep online naar uw services of producten zoekt. Mannen Werk helpt u graag op gang met uw SEO- en contentstrategie door een professionele zoekwoordanalyse voor u uit te voeren. 

De voordelen van zoekwoordenonderzoek

  • Inzicht in de zoekwoorden die potentiële klanten gebruiken om u te vinden
  • Wij onderzoeken welke zoektermen het interessantst zijn voor SEO-doeleinden
  • De bevindingen van onze professionele analyse ontvangt u in een SEO-adviesrapport
  • U kunt uw contentstrategie optimaliseren aan de hand van onze adviezen

Zoekwoorden analyse

9

Google Ads

9

Google Shopping

9

SEO specialist

Maak gebruik van onze kennis

Wij weten alles over zoekwoordenonderzoek

Wat houdt keyword analyse in?

van zoekmachine-optimalisatie (SEO) is zoekwoordenonderzoek. Dit wordt ook wel zoektermenonderzoek of keyword analyse genoemd. Wat u simpel gezegd wilt weten, is welke woordcombinaties mensen intikken in zoekmachines zoals Google wanneer zij geïnteresseerd zijn in producten of diensten zoals die van u. Oftewel: de zoektermen van uw potentiële klanten.
Waarom is dit belangrijk om te achterhalen? Misschien staat uw website op dit moment wel vol met vaktermen die uw klant helemaal niet kent. Uw producten of services kunnen dan nog zo fantastisch zijn, als deze niet worden gevonden, loopt u veel relevant verkeer mis. Natuurlijk blijft de kennis die u over uw branche en uw klanten heeft ook tijdens zoekwoordonderzoek essentieel. Daarom werken wij graag met u samen om tot het beste resultaat te komen.

Van contentstrategie tot SEO-inspanningen

Welke stappen volgen er nadat het zoektermenonderzoek is voltooid? Nu u weet welke woorden uw potentiële klanten intikken in Google, kunt u zorgen dat u pagina’s aanmaakt die zich concentreren op deze termen en hun varianten. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat u het zoekwoordenonderzoek gebruikt om daarna uw website vol houterige teksten te zetten die alleen maar makkelijk leesbaar zijn voor zoekmachines. Belangrijk is dat uw content relevant is voor uw potentiële klanten. Wanneer dat niet het geval is, komen zij misschien wel op uw website terecht, maar zijn zij ook snel weer verdwenen. Zodra u weet welke zoektermen worden gebruikt, kunt u hier niet alleen uw contentstrategie maar ook uw SEO-inspanningen (zoals linkbuilding) op aanpassen.

Waarom uw zoekwoordonderzoek uitbesteden aan Mannen Werk?

  • Een open en eerlijke aanpak
  • Ruim 12 jaar ervaring in online marketing
  • Een marketingplan op maat gemaakt voor uw bedrijf
  • Wij zijn pas tevreden als u dat bent

 

 

Meer weten over SEA?

Neem contact op met Robert van Opmeer

E-mail: info@mannen-werk.nl
Telefoon: 020 – 21 57 020

Blog

Gerelateerde berichten

Veel schommelingen in de zoekresultaten in Google

Veel schommelingen in de zoekresultaten in Google

De  afgelopen weken zijn er erg veel schommelingen geconstateerd in de zoekresultaten van Google. Na wat onderzoek gedaan te hebben zijn we erachter gekomen dat dit sinds vrijdag 15 november het geval is en dat er op internet veel vragen over zijn. Op de vraag of er...

11 nieuwe ontwikkelingen op een rij

11 nieuwe ontwikkelingen op een rij

Op 16 mei 2019 was het weer zo ver: Google Marketing Live. Op dit jaarlijkse event onthulde Google wederom van welke nieuwe producten en functies we dit jaar gebruik kunnen maken. Voor degenen die het GML event hebben gemist – en niet genoeg tijd hebben om 3 uur terug...

Google Analytics lanceert nieuwe beta’s

Google Analytics lanceert nieuwe beta’s

De customer journey is in de loop van de tijd steeds complexer geworden. Gebruikers switchen veel heen en weer tussen desktop en mobiel en verschillende kanalen voordat zij een aankoopbeslissing maken. Voor marketeers de uitdaging om een zo compleet mogelijk beeld...

4 SEO tips voor de optimalisatie van je video’s

4 SEO tips voor de optimalisatie van je video’s

Mijn collega Ilse heeft twee weken geleden een blog geschreven over adverteren op YouTube. YouTube is één van de grootste zoekmachines ter wereld. 8,7 miljoen Nederlanders maken gebruik van YouTube waarvan 2,4 miljoen Nederlanders het platform dagelijks gebruiken....

Durf jij ons uit te dagen voor een nieuw project

Call Now ButtonBel ons nu...