Social Advertising
Daag ons uit!
Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?
[caldera_form id=”CF5d486ecbe566d”]
Social Advertising: adverteren op Facebook, Instagram en LinkedIn
Tegenwoordig kunt u er als bedrijf bijna niet meer omheen: adverteren via sociale media. Miljoenen Nederlanders maken dagelijks gebruik van sociale netwerken als Facebook, Instagram en LinkedIn. Laat deze kans om in contact te komen met potentiële klanten niet liggen, zorg dat ook uw bedrijf zichtbaar is dankzij social advertising.
Mannen Werk helpt u graag met het opzetten en beheren van uw advertenties voor sociale media. Bevindt uw doelgroep zich vooral op Facebook, Instagram of LinkedIn? Samen met u maken we een marketingplan dat aansluit bij uw wensen, uw bedrijf en uw klanten.
De voordelen van adverteren op sociale media
- Zichtbaarheid waar uw klanten zich bevinden
- De mogelijkheid om specifieke doelgroepen te targeten
- Kansen om nieuwe doelgroepen te bereiken
- Het efficiënt inzetten van marketingbudget
Maak gebruik van onze kennis
Wij weten alles over Social Advertising
Wat houdt Social Media Advertising in?
Social Media Advertising is een vorm van online marketing waarbij u via advertenties op sociale media uw doelgroep probeert te bereiken. Een van de grootste voordelen van social advertising is de mogelijkheid om te segmenteren.
Segmentatie houdt in dat u een zeer specifieke groep mensen kunt targeten. Zo bestaat er bij Facebook en Instagram bijvoorbeeld de mogelijkheid om uw advertenties alleen te laten zien aan vrijgezelle mannen tussen de 20 en 50 jaar oud, woonachtig in Amsterdam, hbo-geschoold en geïnteresseerd in 4×4’s.
SEA Diensten
Google Ads
Google Shopping
YouTube
Maak gebruik van onze kennis
Wij weten alles over SEA
Facebook adverteren
Hoewel Facebook de laatste jaren een aantal keer negatief in het nieuws was, blijft het in Nederland het populairste sociale netwerk. Met 10,1 miljoen gebruikers in 2019 moest het netwerk alleen de 11,9 miljoen gebruikers van berichtendienst WhatsApp voor laten gaan in de ranking.*
Adverteren op Facebook kan daarom een aantrekkelijke keus zijn. Naast de eerdergenoemde mogelijkheden tot het targeten van een specifieke doelgroep, kunnen Facebookadvertenties ook worden gebruikt met verschillende doelstellingen voor ogen.
- U kunt daarbij denken aan:
- Het creëren van naamsbekendheid (brand awareness)
- Meer bezoekers naar uw website trekken
- Leads genereren voor uw producten of services
- Een specifieke kortingsactie promoten
- Betrokkenheid (engagement) creëren
- Volgers en/of likes verzamelen
* Data van Newcoms Nationale Social Media Onderzoek 2019.
Instagram adverteren
Instagram is op dit moment het snelst groeiende sociale netwerk. Door de 20% groei in 2019 t.o.v. 2018 heeft Instagram op dit moment 4,9 miljoen gebruikers in Nederland. Ook het dagelijks gebruik van deze site en app waar mensen foto’s en video’s delen, neemt onder Nederlanders nog steeds toe.*
Denkt u erover om te adverteren op Instagram? Omdat Instagram onderdeel is van Facebook heeft het dezelfde mooie segmentatiemogelijkheden om uw advertenties doelgericht te tonen. Daarnaast is het een ideaal platform voor bedrijven die producten en services aanbieden die visueel aantrekkelijk zijn.
Ook leuk aan Instagram zijn de mogelijkheden om uw bedrijf en uw medewerkers eens van een andere kant te laten zien. U kunt uw volgers bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen gunnen met een interessante video over het productieproces of ‘een dag in het leven van’.
Data van Newcoms Nationale Social Media Onderzoek 2019.
LinkedIn adverteren
LinkedIn wordt voor heel andere doeleinden gebruikt dan de meeste sociale media. Waar het bij netwerken als Facebook en Instagram vooral om het delen van gemeenschappelijke interesses gaat, is LinkedIn vooral een zakelijk netwerk.
Toch kan adverteren op LinkedIn een passende optie zijn voor uw bedrijf. Gebruikers van LinkedIn zijn het namelijk gewend om informatie over ondernemingen voorbij te zien komen. Zij zullen dus niet vreemd opkijken als uw advertentie over een zakelijk onderwerp gaat.
Richt u zich met uw bedrijf meer op de B2B-markt dan op de consumentenmarkt, dan is het zakelijke karakter van LinkedIn voor u de uitkomst.
Waarom zou u uw Social Advertising uitbesteden aan Mannen Werk?
- Een open en eerlijke aanpak
- Ruim 12 jaar ervaring in online marketing
- Een marketingplan op maat gemaakt voor uw bedrijf
- Wij zijn pas tevreden als u dat bent
Meer weten over Social Advertising?
Welk sociale netwerk voor uw bedrijf het aantrekkelijkst is, hangt af van uw doelgroep en uw wensen. Wij gaan daarom graag met u in gesprek om samen te kijken waar de grootste kansen liggen.
Neem contact op met Mannen Werk
Meer weten over SEA?
Neem contact op met Robert van Opmeer
Blog
Gerelateerde berichten
Nieuwe look in Google Search
Zoals Google zelf aan geeft in hun blog, is het doel van Google om de mensen snel en makkelijk van de juiste informatie te voorzien. De laatste jaren is er veel veranderd in de resultaten - van het zoeken, van afbeeldingen, locaties en videos, naar 3D en Augmented...
Welkom in 2020: De eerste Google Search core update
We zijn pas een aantal weken in het nieuwe jaar en de eerste grote core update van Google is alweer uitgerold. Door ons onderzoek bij verschillende grote SEO-bedrijven en blogs wereldwijd, zijn wij erachter gekomen dat dit een belangrijke update is waarbij veel...
Veel schommelingen in de zoekresultaten in Google
De afgelopen weken zijn er erg veel schommelingen geconstateerd in de zoekresultaten van Google. Na wat onderzoek gedaan te hebben zijn we erachter gekomen dat dit sinds vrijdag 15 november het geval is en dat er op internet veel vragen over zijn. Op de vraag of er...
11 nieuwe ontwikkelingen op een rij
Op 16 mei 2019 was het weer zo ver: Google Marketing Live. Op dit jaarlijkse event onthulde Google wederom van welke nieuwe producten en functies we dit jaar gebruik kunnen maken. Voor degenen die het GML event hebben gemist – en niet genoeg tijd hebben om 3 uur terug...
Google Analytics lanceert nieuwe beta’s
De customer journey is in de loop van de tijd steeds complexer geworden. Gebruikers switchen veel heen en weer tussen desktop en mobiel en verschillende kanalen voordat zij een aankoopbeslissing maken. Voor marketeers de uitdaging om een zo compleet mogelijk beeld...
4 SEO tips voor de optimalisatie van je video’s
Mijn collega Ilse heeft twee weken geleden een blog geschreven over adverteren op YouTube. YouTube is één van de grootste zoekmachines ter wereld. 8,7 miljoen Nederlanders maken gebruik van YouTube waarvan 2,4 miljoen Nederlanders het platform dagelijks gebruiken....
Durf jij ons uit te dagen voor een nieuw project
Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?
Specialismes
Online strategie
Kantoor
020 21 57 020
- info@mannen-werk.nl