Google Shopping

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

[caldera_form id=”CF5d486ecbe566d”]

Google Shopping

Waarschijnlijk zijn ze u al eens opgevallen: de productafbeeldingen bovenaan de zoekresultaten in Google. Deze Google Shopping-advertenties zijn de ideale manier om uw webshop onder de aandacht te brengen bij uw potentiële klanten.

Mannen Werk heeft de expertise in huis om Google Shopping-campagnes op te zetten en te optimaliseren. Wij gaan de uitdaging graag aan met deze vorm van adverteren, waarbij we de verkregen inzichten steeds opnieuw gebruiken om uw campagne te verbeteren.

 

De voordelen van adverteren via Google Shopping

  • Klanten kunnen producten gemakkelijk vergelijken
  • De productafbeeldingen verkorten het aankoopproces
  • De kwaliteit van sitebezoekers via Google Shopping is hoog
  • Snel inzicht welke producten het beste converteren

 

SEA Diensten

9

Google Ads

9

Google Shopping

9

YouTube

Maak gebruik van onze kennis

Wij weten alles over Google Shopping

Wat houdt Google Shopping in?

Steeds meer mensen bestellen hun producten online. Ze hebben geen zin of geen tijd meer om een fysieke winkel te bezoeken. Ze willen aankopen doen vanaf hun luie stoel. Om toch een beeld te krijgen van het te bestellen product zijn goede productafbeeldingen cruciaal.

Dat is precies waar Google Shopping om de hoek komt kijken. Google Shopping is net als Google Search Ads een vorm van zoekmachine adverteren (SEA). In plaats van tekstadvertenties verschijnen hierbij echter productafbeeldingen in de zoekresultaten van Google.

Deze productadvertenties zijn bedoeld om mensen te targeten die specifiek op zoek zijn naar producten zoals die van u. De plaatjes worden vergezeld door een korte productomschrijving, de productprijs en de naam van de verkoper.

Op deze manier ziet de potentiële klant in een oogopslag of dit daadwerkelijk het product is waarnaar hij op zoek is, plus waar dit product het goedkoopst is. Een concurrerende prijs is bij Google Shopping daarom extra belangrijk. Wanneer uw producten veel duurder zijn dan bij de concurrent, valt u meteen door de mand.

Alleen wanneer een potentiële klant daadwerkelijk op uw Shopping-advertentie klikt en zo op uw website terechtkomt, betaalt u Google voor deze klik. Dit heet Pay Per Click (PPC). De maximale kosten die u bereid bent te betalen voor een klik (de CPC) bepaalt u zelf.

 

Wat is het Merchant Center?

Om een Google Shopping-campagne te kunnen opzetten, is een Merchant Center-account nodig. Hierin vertelt u Google welke producten van uw website u wilt opnemen in uw product feed.

Zo kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen uw populairste producten op te nemen, om producten te selecteren waarvoor u een hoge marge ontvangt of om producten uit te sluiten waarvan u weet dat uw verkoopprijs een stukje hoger ligt dan bij uw concurrenten.

Mannen Werk adviseert u hoe u uw Merchant Center-account en de product feed tiptop in orde kunt krijgen. Is deze feed eenmaal goedgekeurd door Google, dan zetten wij de daadwerkelijke Google Shopping-campagne voor u op in Google Ads.

Aan de hand van de binnenkomende data analyseren wij vervolgens op welke punten de campagne kan worden verbeterd. Welke producten converteren bijvoorbeeld het best en welke productadvertenties hebben de hoogte klikfrequentie (CTR)?

Deze gegevens gebruiken wij om uw Shopping-campagne steeds verder te optimaliseren. Zo bereiken wij resultaten waar u als ondernemer blij van wordt.

 

Waarom uw Google Shopping uitbesteden aan Mannen Werk?

  • Een open en eerlijke aanpak
  • Ruim 12 jaar ervaring in online marketing
  • Een marketingplan op maat gemaakt voor uw bedrijf
  • Wij zijn pas tevreden als u dat bent

SEA Diensten

9

Google Ads

9

Google Shopping

9

YouTube

Maak gebruik van onze kennis

Wij weten alles over Google Shopping

Blog

Gerelateerde berichten

Nieuwe look in Google Search

Nieuwe look in Google Search

Zoals Google zelf aan geeft in hun blog, is het doel van Google om de mensen snel en makkelijk van de juiste informatie te voorzien. De laatste jaren is er veel veranderd in de resultaten - van het zoeken, van afbeeldingen, locaties en videos, naar 3D en Augmented...

Welkom in 2020: De eerste Google Search core update

We zijn pas een aantal weken in het nieuwe jaar en de eerste grote core update van Google is alweer uitgerold. Door ons onderzoek bij verschillende grote SEO-bedrijven en blogs wereldwijd, zijn wij erachter gekomen dat dit een belangrijke update is waarbij veel...

Veel schommelingen in de zoekresultaten in Google

Veel schommelingen in de zoekresultaten in Google

De  afgelopen weken zijn er erg veel schommelingen geconstateerd in de zoekresultaten van Google. Na wat onderzoek gedaan te hebben zijn we erachter gekomen dat dit sinds vrijdag 15 november het geval is en dat er op internet veel vragen over zijn. Op de vraag of er...

11 nieuwe ontwikkelingen op een rij

11 nieuwe ontwikkelingen op een rij

Op 16 mei 2019 was het weer zo ver: Google Marketing Live. Op dit jaarlijkse event onthulde Google wederom van welke nieuwe producten en functies we dit jaar gebruik kunnen maken. Voor degenen die het GML event hebben gemist – en niet genoeg tijd hebben om 3 uur terug...

Google Analytics lanceert nieuwe beta’s

Google Analytics lanceert nieuwe beta’s

De customer journey is in de loop van de tijd steeds complexer geworden. Gebruikers switchen veel heen en weer tussen desktop en mobiel en verschillende kanalen voordat zij een aankoopbeslissing maken. Voor marketeers de uitdaging om een zo compleet mogelijk beeld...

4 SEO tips voor de optimalisatie van je video’s

4 SEO tips voor de optimalisatie van je video’s

Mijn collega Ilse heeft twee weken geleden een blog geschreven over adverteren op YouTube. YouTube is één van de grootste zoekmachines ter wereld. 8,7 miljoen Nederlanders maken gebruik van YouTube waarvan 2,4 miljoen Nederlanders het platform dagelijks gebruiken....

Durf jij ons uit te dagen voor een nieuw project

Call Now ButtonBel ons nu...