SEO Concurrentie analyse

 

 

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

[caldera_form id=”CF5d486ecbe566d”]

SEO Concurrentie analyse

Wilt u de vindbaarheid van uw website verhogen maar weet u niet waar te beginnen? Bij zoekmachine-optimalisatie (SEO)draait het allereerst om zoektermen: de woordcombinaties die potentiële klanten gebruiken om producten of services zoals die van u te vinden. Toch heeft het weinig zin om in het wilde weg te gaan optimaliseren voor zoektermen waarvan de kans klein is dat u ooit op positie 1 in Google zult staan. Slimmer is het om te starten met een concurrentieanalyse. Mannen Werk helpt u graag met het uitvoeren van een uitgebreid SEO benchmark onderzoek waarbij wij uw concurrenten in kaart brengen. Wat kunt u van hen leren en waar liggen de kansen? Daarbij kijken wij niet alleen naar zoektermen (zoekwoordenonderzoek), maar ook naar autoriteit (linkbuilding) en de achterkant van hun website (SEO techniek).

 

De voordelen van een SEO-concurrentieanalyse

  • Ontdekken wie uw belangrijkste concurrenten zijn op het gebied van SEO
  • Achterhalen wat de sterktes en zwaktes van uw concurrenten zijn – wat kunt u van hen leren?
  • Een gedegen SEO benchmark onderzoek dat naar zoektermen, autoriteit én techniek kijkt
  • Inzicht krijgen bij welke zoekwoord combinaties de beste kansen liggen

SEO Diensten

9

Techniek optimalisatie.

9

Content optimalisatie.

9

Linkbuilding.

Maak gebruik van onze kennis

Wij weten alles over SEO

Wat houdt een concurrentie analyse voor SEO in?

De 3 targets van een gedegen benchmark onderzoek

 

De 3 Targets van SEO

Techniek, content & autoriteit

 

 

Target 1  Zoekterm

Bij concurrentieonderzoek denkt u waarschijnlijk vooral aan zoektermen: welke websites worden in zoekmachines zoals Google gevonden voor zoekwoorden waarvoor u zichtbaar zou willen zijn? En op welke zoekwoordcombinaties wordt er überhaupt gezocht?

Target 2  Techniek
Om te achterhalen hoe uw concurrenten ervoor staan, kijken wij ook naar de techniek achter hun website. Zoals wij bij het onderdeel SEO Techniek uitgebreid uitleggen, zijn zaken als laadtijd, een veilige verbinding (https) en een responsive design tegenwoordig essentieel. Hoe goed scoren uw concurrenten hierop? Laten zij nog steken vallen op punten die u wél goed geregeld hebt?

Target 3  Autoriteit

Een derde target heeft alles te maken met autoriteit, oftewel: linkbuilding. Hoeveel websites linken er naar uw concurrenten? Gaat het hier om kwaliteitslinks van betrouwbare websites of komen ze van de recent gelanceerde website van de buurjongen? En wordt er eigenlijk wel een juiste linktekst (anchortekst) meegegeven aan deze externe links?

Met de concurrentieanalyse van onze SEO-expert in de hand kunnen wij samen met u aan de slag om uw SEO-strategie uit te werken en de juiste vervolgstappen te bepalen. Bent u klaar voor een serieuze aanpak van uw zoekmachine-optimalisatie?

Waarom uw SEO concurrentieanalyse uitbesteden aan Mannen Werk?

  • Een open en eerlijke aanpak
  • Ruim 12 jaar ervaring in online marketing
  • Een marketingplan op maat gemaakt voor uw bedrijf
  • Wij zijn pas tevreden als u dat bent.

Meer weten over SEO?

Neem contact op met Robert van Opmeer

E-mail: info@mannen-werk.nl
Telefoon: 020 – 21 57 020

Blog

Gerelateerde berichten

Nieuwe look in Google Search

Nieuwe look in Google Search

Zoals Google zelf aan geeft in hun blog, is het doel van Google om de mensen snel en makkelijk van de juiste informatie te voorzien. De laatste jaren is er veel veranderd in de resultaten - van het zoeken, van afbeeldingen, locaties en videos, naar 3D en Augmented...

Welkom in 2020: De eerste Google Search core update

We zijn pas een aantal weken in het nieuwe jaar en de eerste grote core update van Google is alweer uitgerold. Door ons onderzoek bij verschillende grote SEO-bedrijven en blogs wereldwijd, zijn wij erachter gekomen dat dit een belangrijke update is waarbij veel...

Veel schommelingen in de zoekresultaten in Google

Veel schommelingen in de zoekresultaten in Google

De  afgelopen weken zijn er erg veel schommelingen geconstateerd in de zoekresultaten van Google. Na wat onderzoek gedaan te hebben zijn we erachter gekomen dat dit sinds vrijdag 15 november het geval is en dat er op internet veel vragen over zijn. Op de vraag of er...

11 nieuwe ontwikkelingen op een rij

11 nieuwe ontwikkelingen op een rij

Op 16 mei 2019 was het weer zo ver: Google Marketing Live. Op dit jaarlijkse event onthulde Google wederom van welke nieuwe producten en functies we dit jaar gebruik kunnen maken. Voor degenen die het GML event hebben gemist – en niet genoeg tijd hebben om 3 uur terug...

Google Analytics lanceert nieuwe beta’s

Google Analytics lanceert nieuwe beta’s

De customer journey is in de loop van de tijd steeds complexer geworden. Gebruikers switchen veel heen en weer tussen desktop en mobiel en verschillende kanalen voordat zij een aankoopbeslissing maken. Voor marketeers de uitdaging om een zo compleet mogelijk beeld...

4 SEO tips voor de optimalisatie van je video’s

4 SEO tips voor de optimalisatie van je video’s

Mijn collega Ilse heeft twee weken geleden een blog geschreven over adverteren op YouTube. YouTube is één van de grootste zoekmachines ter wereld. 8,7 miljoen Nederlanders maken gebruik van YouTube waarvan 2,4 miljoen Nederlanders het platform dagelijks gebruiken....

Durf jij ons uit te dagen voor een nieuw project

Call Now ButtonBel ons nu...